5/03/2010

Wakil MPMUM Bantu Penghuni Kolej Ke-4

kolej ke empat


“Kami sangat kecewa, hati kami hancur. Kami tidak tahu hendak tinggal dimana selepas ini”

Luah seorang penghuni kolej kediaman keempat yang tidak mahu dikenali selepas mendapat tahu tidak tersenarai untuk menetap di kolej itu lagi pada semester akan datang.

“Kami dah beri segalanya pada kolej kami. Banyak projek kolej kami turut serta. Namun tidak sangka nasib kami dibalas sebegini” ujarnya sambil ditenangkan oleh saudara Hafiz Ilyas.




Mahasiswa itu juga mempersoalkan kenapa pelajar yang tidak aktif masih boleh menetap di kolej. Sedangkan beliau tidak dapat. Adakah wujud pilih kasih dalam hal ini?

Akhirnya, 5 orang wakil MPMUM turun menemui Pengetua Kolej, Dr Salihin Baba bagi menyelesaikan kes ini. Mereka adalah Siti Zuraini, Mohd Hafiz Ilyas, Mohd Syahid, Siti Nadzirah dan Nur Dalilah. Tidak terlihat kelibat YDP MPMUM sesi kali ini, saudara Khairul Anwar.

Turut sama dalam pertemuan kali ini adalah seorang penyelia kolej dan Presiden kolej.

Perbincangan berakhir dengan Pengetua Kolej meminta penuntut kolej terbabit mengemukakan surat rayuan. Jika ada kekosongan pada semester hadapan, mereka akan diberi keutamaan.

Wakil MPMUM bagaimanapun berharap perkara sebegini tidak akan berulang.

Mereka berharap pada masa akan datang pihak pengurusan kolej boleh memberitahu dengan lebih jelas mengenai sistem mata merit kepada penghuni kolej agar tidak tersalah faham pada masa akan datang.

mohd syahid


“Kami berharap pihak pengurusan Kolej pada masa akan datang akan memberitahu kepada penghuni kolej dengan lebih jelas mengenai sistem mata merit ini kepada penghuni kolej” tegas Mohd Syahid, Exco Kebajikan dan Aduan MPMUM.

Beliau juga meminta kepada mahasiswa lain yang mempunyai masalah seperti itu untuk menghubungi beliau secepat mungkin.

“Kita mahu kebajikan semua mahasiswa dijaga” katanya lagi.

Um-Today cuba mendapat maklum balas dari Jurucakap SPKUM, saudara Fahmi Adilah, namun tidak dapat dihubungi sehingga kini. –Um-today

0 comments:

Post a Comment

 
© Design Blog : LajPen PMIUM ~PMIUM 10/11~